< مصرف سبزی‌ها - Khabarha wa Nazarha
X
تبلیغات
رایتل

مصرف سبزی‌ها را در نوروز فراموش نکنید
به طور معمول در نوروز و در هنگام سفر های نوروزی، مصرف سبزی ها که از گروه های غذای اصلی هستند، کمتر و یا فراموش می شوند.
به گزارش شبکه خبر، سبزی‌ها به علت داشتن ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، و فیبرها نقش مهمی در پیشگیری و درمان انواع سرطان ها، بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی، پوکی استخوان، دیابت نوع 2 و چاقی دارند.

خانم دکتر "زهرا عبداللهی" افزود: سبزی ها به علت داشتن فیبــر باعث افزایش حرکات روده می شوند به طوری که از یبوست جلوگیری می کنند.
وی گفت: فیبـرها با کاهش فشار درون روده، از بیماری هایی مانند هموروئید و دیورتیکولوز جلوگیری می کنند.
خانم دکتر عبداللهی افزود: میوه ها و سبزی ها نقش محافظتی مهمی در ابتلا به سرطان کولون و رکتوم دارند.
به گفته وی، املاح معدنی مانند کلسیم، منیزیوم، فسفر، آهن، روی و سلنیوم از مواد معدنی بسیار ارزشمندی است که در سبزیجات یافت می ‌شوند و تأثیر زیادی بر سلامت افراد دارند.
معاون دفتر بهبود تغذیه جامعه تصریح کرد:‌ در سفر های نوروزی که سبزی و سالاد سالم ممکن است در دسترس نباشد می توان از بادمجان رومی و بادرنگ در کنار غذاها استفاده کرد.
خانم عبداللهی همچنین توصیه کرد: در نوروز برای جلوگیری از افزایش وزن و چاقی، مصرف روزانه 4 - 3 واحد از گروه سبزی ها را فراموش نکنند زیرا می توانند از ابتلا به انواع بیماری ها جلوگیری کنند.